Pengumuman

- Kami akan cuba membaikpulih dah menghidupkan semua blogspot Uniqcorner. Harap maaf kerana lama membiarkan blog ini terabai kerana sibuk menguruskan laman FB Uniqcorner. Terima kasih atas sokongan semua ! Kami amat menghargainya.. mmuah! :) (25/05/2012)

Hubungi kami untuk membuat janji temu (appointment) di Shah Alam, bagi hujung minggu (weekends) sahaja!! Pasar TTDI, Damansara (weekdays lunch hour) sahaja!! Juga boleh request untuk pick up barang di Pasar TTDI

Jom Join Kita!!

Pertama sekali, kami dari Uniqcorner ingin memohon maaf kerana telah lama membiarkan laman blog ini terbiar tanpa update. Ini disebabkan masa banyak dihabiskan untuk mengemaskini laman Facebook (http://www.homstuf.com).

Tapi itu tidak bermakna kami akan membiarkan laman blog ini yang mempunyai nilai sentimental yang amat mendalam buat Uniqcorner berkubur begitu sahaja.

Jadi, bermula dari hari ini (25 May 2012), kami akan memulakan kerja2 rombakan menyeluruh ke atas laman blog ini, update apa yg patut demi memastikan anda yang hadir ke laman ini tidak akan berasa kecewa!

Rancangan rombakan Uniqcorner (akan dilakukan secara berperingkat) :

1) menjadikan laman blog sebagai tempat kami berkongsi cerita mengenai idea2 baru barang kelengkapan rumah. Sekiranya ada di antara produk2 ini terdapat dalam koleksi kami, maka kami akan selitkan juga link supaya anda boleh terus view dan purchase

2) menukarkan menu sepenuhnya kepada sistem katalog di mana kami akan menyusun produk2 dalam kategori yang sama dalam bentuk table. Setiap gambar akan mempunyai link terus ke detail masing2 di laman facebook/online store kami.

Doakan semoga rombakan besar ini akan berjalan lancar dan seterusnya membolehkan pengunjung Uniqcorner browse di sini dengan lebih selesa!

Sementara itu, anda boleh mengunjungi laman facebook kami (http://www.facebook.com/pages/Uniqcorner/158142227562487) untuk dapatkan update yg terkini dan katalog produk yg lengkap!

Akhir kata, terima kasih yang tidak terhingga atas sokongan semua! Love, Puan Shahrizat


Jom baca ulasan produk2 terkini di pasaran!

Kami di Uniqcorner memang suka mencuci mata dengan produk2 terkini di pasaran lebih2 lagi yang boleh membantu rumah kelihatan kemas, cantik dan teratur. Rasa rugi jika tidak berkongsi info2 ini dengan semua. Jadi, kami akan cuba sentiasa berkongsi tentang maklumat2 ini dari masa ke semasa dan juga berkongsi tips2 berguna untuk memastikan kediaman kita sentiasa nampak kemas, teratur dan sejuuuuk mata yang memandang ... :D

Tuesday, September 1, 2009

Macam mana nak tahu sticker dari Korea?


Update on 2/3/2010:
Ok.. saya nak minta maaf pada semua, sebab kesilapan info sebelum ini. Untuk sticker2 dari Korea nih, hanya sticker dari jenis Transfer Film sahaja diperbuat daripada vinyl, selebihnya adalah daripada PVC... :)

****************************

Okieh.. seperti yang dijanjikan.... saya nak cerita sedikit sebanyak tentang kualiti dan packagin sticker dari Korea.

Pertamanya, sticker yang dijual di sini semuanya ada jaminan:

1) Warna yang tidak luntur
2) Tahan Haba dan Kalis Air
3) Boleh dibasuh! (kira lap laa dengan kain basah, bukan rendam dalam baldi :P)

Keduanya, kualiti pelekat yang tinggi:

1) Senang ditanggalkan.
2) Tak tinggal kesan, senang je nak tanggal, especially yang jenis Transfer Film.. senang sangat!! Yang jenis peel and stick pon senang, so far tak ada masalah dinding rosak bila ditanggalkan... :)
3) Tahan lama, jaminan daripada manufacturer adalah setahun, tapi mengikut pengalaman pengguna sedia ada, boleh bertahan lebih 3 tahun... :)

Orite... tamat cerita kualiti (saya takda pengalaman mengenai kualiti dari China, sebab tak pernah cuba, tapi it's clearly the design diciplak daripada sticker from Korea). Mengenai brand sticker dari Korea. Ada banyak... seperti FixPix, DecoIn, KR International, Bonoshop, Waggler, DaOne, dan sebagainya... tetapi setakat nih design yang diciplak hanyalah daripada FixPix, DecoIn dan KR International di mana sticker2 nih terdiri daripada jenis Peel and Stick. Sticker daripada jenis Transfer Film belum ada yang ciplak designnya. Dan kalau ada yang jenis Transfer Film daripada China, US, UK, mahupon Malaysia sendiri, ianya adalah yg original, sebab tu harganya semua lebih kurang sama, kalau bukan lebih mahal... :)

Okieh, tamat cerita branding... sekarang masuk cerita packaging. Packaging tak menentu, sbb supplier sebolehnya nak save shipping cost daripada Korea. Dan ada pulak yg bila dihantar, dia kumpulkan semua sticker in one customized box, seperti gambar kat bawah ni:



Dalam box tu pulak, ada sticker yg diletak dalam individual transparent adhesive plastic, macam kat bawah ni:



Ada pulak yang diletak dalam kotak plastik keras bentuk segi empat tepat macam kat bawah ni (Sorry takda gambar bekas plastik yang penuh, contoh kat bawah ni orang punya, dah lama pos.. :) ):




Ada pulak diwrap tightly dengan plastik, yang ini tak ada contoh gambar, lupa nak ambil, maybe in future saya akan ambil and tepek kat sini. Yang macam ini, saya akan remove the plastic wrap sbb biasanya ada lebih dari satu keping sticker in one wrap. Jadi, saya kena asingkan. Sticker2 nih saya akan wrap semula guna wrapping paper.

Ada juga sticker yang tak diwrap langsung oleh supplier, biasanya ini adalah daripada jenis Transfer Film sticker, kerana bila pos, supplier akan gulung semua sekali and tarok dlm one customized box.

Apa2 pon, semua sticker2 akan saya pos gunakan kotak yang keras... so no worries... ;)

Macam mana nak betol2 yakin yang anda beli yang original? Mudah je, kalau sticker tuh bukan dalam bekas kotak plastik, dia takda any header, tapi akan ada trademark kat atas sticker tuh sendiri. Contoh trademark:



Tapi trademark nih cuma pada Peel and Stick sticker ajee. Yang jenis transfer film takda trademark... but no worries, sbb yang ni takda yang ciplak. Kebanyakkan yang dijual di luar sana mmg hasil kerja masing2 yang original, harga pon semua lebih kurang aje, takderlaa sampai RM5 sekeping.. :)

Orite, tuh ajeee nak story morry.... sebagai penutup, saya letak gambar packaging yang selalu saya terima:


0 comments:

Post a Comment

Ingin cepat terima pesanan? Beli laa melalui online store kami !

Wall Sticker (Transfer Film)

Wall Sticker (Peel and Stick)

Frosty Glass Film

Kitchen Aluminium Sheet Sticker

Switch Sticker (From China)

Setiap kotak yang bertanda (*) perlu diisi.

Senarai Pesanan*
Nama*
Alamat*
Email*
Telefon*
Cara Pos*
Nota
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]
 

Icons by http://dryicons.com
 

Unik. Uniq. Unique. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino